Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hry a herní aktivity ve výuce morfologie na 1. stupni základní školy
Veselková, Alice ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
RESUMÉ V ČESKÉM JAZYCE Diplomová práce se zabývá slovními druhy v češtině na prvním stupni základní školy. Jejím cílem je zmapovat problematiku v obecné rovině, představit jejich definice, historický vývoj i dělení do kategorií. Teoretická část představuje slovní druhy jako část obecné češtiny, popisuje je na základě syntaktických, sémantických a morfologických dělení, aby pak bylo možné přistoupit k jednotlivým slovním druhům. U každého slovního druhu je také stručně ukázáno, jak tyto slovní druhy prezentují současné učebnice českého jazyka pro první stupeň. Praktická část se zaměřuje na představení nových metod při výuce slovních druhů především formou her a netradičních pomůcek. Hry jsou představeny včetně pravidel, potřebného času, pomůcek i počtu žáků. Další úsek praktické části se zabývá rozhovory s učitelkami prvního stupně, které dostaly pomůcky a hry k vyzkoušení. Závěr práce zpracovává formou rozhovoru jejich názory. KLÍČOVÁ SLOVA slovní druhy, výuka, 1. stupeň základní školy, netradiční pojetí výuky, hry, netradiční pomůcky
Využití netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Pospíšilová, Eliška ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
NÁZEV Využití netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ AUTOR Eliška Pospíšilová KATEDRA Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE PaedDr. Ivan Přibyl ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá využitím netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ, a to z pohledu učitelů tělesné výchovy i žáků 1. stupně ZŠ. Teoretická část je zaměřena na definování základních pojmů k dané problematice, na Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a na pohybové hry s využitím netradičních pomůcek. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření s učiteli tělesné výchovy a na rozhovorech s žáky. Úkolem výzkumu je zjistit, zda učitelé tělesné výchovy na 1. stupni základních škol v Praze 4 využívají ve svých hodinách netradiční pomůcky a pokud ne, jaké důvody je k tomu vedou. Cílem diplomové práce je vyhodnotit výsledky výzkumu a shrnout přínos i negativa využívání netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy pro žáky. Součástí diplomové práce je "Zásobník her s využitím netradičních pomůcek", které jsou ověřeny v praxi a doplněny závěrečnou reflexí. KLÍČOVÁ SLOVA Netradiční pomůcky, tradiční pomůcky, hodina tělesné výchovy, druhy her, pohybové hry, motivace.
Využití netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni základní školy
Hejrová, Veronika ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Diplomová práce pojednává o využití netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni základní školy. V teoretické části se zabývá vývojem dítěte školního věku z hlediska fyziologického, psychologického a sociálního, TV v RVP. Dále také motivací dítěte, významem a funkcí hry v jeho světě, recyklací odpadu a netradičními pomůckami. V praktické části jde o zjištění, jaké pomůcky učitelé používají nejčastěji, jak moc využívají netradiční pomůcky ve svých hodinách, ověření her s netradičními pomůckami v praxi a vytvoření sborníku her jako inspirace pro učitele. Dále je zde také porovnání aktivity dětí v hodinách s tradičními a netradičními pomůckami. Závěr práce je shrnutí zjištění z odučených hodin a zhodnocení úspěšnosti. KLÍČOVÁ SLOVA hra, motivace, netradiční pomůcky, tělesná výchova
Hry a herní aktivity ve výuce morfologie na 1. stupni základní školy
Veselková, Alice ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
RESUMÉ V ČESKÉM JAZYCE Diplomová práce se zabývá slovními druhy v češtině na prvním stupni základní školy. Jejím cílem je zmapovat problematiku v obecné rovině, představit jejich definice, historický vývoj i dělení do kategorií. Teoretická část představuje slovní druhy jako část obecné češtiny, popisuje je na základě syntaktických, sémantických a morfologických dělení, aby pak bylo možné přistoupit k jednotlivým slovním druhům. U každého slovního druhu je také stručně ukázáno, jak tyto slovní druhy prezentují současné učebnice českého jazyka pro první stupeň. Praktická část se zaměřuje na představení nových metod při výuce slovních druhů především formou her a netradičních pomůcek. Hry jsou představeny včetně pravidel, potřebného času, pomůcek i počtu žáků. Další úsek praktické části se zabývá rozhovory s učitelkami prvního stupně, které dostaly pomůcky a hry k vyzkoušení. Závěr práce zpracovává formou rozhovoru jejich názory. KLÍČOVÁ SLOVA slovní druhy, výuka, 1. stupeň základní školy, netradiční pojetí výuky, hry, netradiční pomůcky

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.